Dlaczego ósemka?
- integruje pracę dwóch półkul mózgowych
- uczy koordynacji wzrokowo-ruchowej
- poprawia koncentrację i uwagę
- uaktywnia zmysły, dzięki którym poznajemy otoczenie
- aktywizuje struktury pamięci
- uczy świadomości własnego ciała
- usprawnia motorykę dużą i małą
Magiczna ósemka to połączenie kilku metod i naszych doświadczeń z pracy z dziećmi. Pomysł na tego typu zajęcia wziął się z Integracji Sensorycznej, z Edukacji przez ruch, z Metody Weroniki Sherborne, Kinezjologii Edukacyjnej Dennisona. Zajęcia są świetnym pomysłem dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczą rytmu, poprawnego kierunku pisania literek, uczą koncentracji, wchodzą w schemat zajęć szkolnych. Zajęcia zawsze przebiegają wg określonych zasad i schematu. Dzieci szybko się uczą tych zasad, nie są zaskakiwane nowymi rzeczami, mogą kontrolować i przewidywać, co będziemy robić. Wykorzystujemy sygnały dźwiękowe i muzykę, która zapowiada co się będzie działo. Ważnym elementem tych zajęć jest współpraca w grupie oraz efekt kończący zajęcia – zawsze na koniec pracy każdy odnosi sukces, zarówno edukacyjny jak i społeczny.